Da Grasso franczyzaNa zasadzie franczyzy działają już w Polsce tysiące lokali gastronomicznych. W związku z tym branża ta staje się dla franczyzobiorców szczególnie atrakcyjna. Według szacunków w Polsce wydaje się rocznie do 20 mld zł na jedzenie. Wbrew pozorom nie jest to jeszcze ilość imponująca i pokazująca nasycenie w dokonywaniu zakupów, a wręcz przeciwnie – nadal odstajemy od mieszkańców reszty krajów Europy Zachodniej, którzy „nauczyli się” już jeść poza domem i odwiedzać na co dzień jadłodajnie, weszło im to niejako w nawyk. Ale nie oznacza to wcale, że należy obawiać się inwestowania w tę dziedzinę działalności gospodarczej. Rynek ten wciąż ma duże perspektywy rozwoju.
Kryzys finansowy, który dał o sobie szczególnie znać w latach 2008-2010, odcisnął piętno na branży, ale – co wynika ze statystyk GUS – najmniej odczuwalny był dla fast foodów, specjalizujących się w przygotowywanych na szybko potrawach (ważną ich cechą jest niższa niż w restauracjach cena). Kluczem do sukcesu może więc być postawienie na bary szybkiej obsługi, punkty z przekąskami, pizzerie itp.

Na polskim rynku funkcjonuje blisko 130 marek, których właściciele wyrażają chęć nawiązania współpracy w ramach sieci franczyzowej (około 80 z nich ma co najmniej 1 jednostkę franczyzową). Da Grasso zajmuje 3. pozycję, jeśli chodzi o ilość lokali (wyprzedza ją Fornetti – 1. miejsce, i McDonald’s – 2. miejsce, choć biorąc pod uwagę wartość inwestycji, McDonald’s zdecydowanie dominuje). Zaraz po jest Telepizza i Sphinx. Fast foody i pizzerie to cały czas smakowity kąsek dla działalności franczyzowej. Dlatego też pragnąc zostać Master Chef’em, najlepiej zacząć od tego właśnie segmentu, a może i nawet skupić się na nim całkowicie. Szybki rytm wielkich miast, spędzanie większości czasu w pracy sprzyjają bowiem rozwojowi sieci barów i lokali, w których można zjeść szybko, tanio, a przy tym smacznie.

Franczyza Da Grasso

DaGrassoDa Grasso, której historia założenia sięga końca lat 90-tych w mieście polskiej szkoły filmowej, czyli Łodzi, jest obecnie największą, ale i najprężniej działającą franczyzową siecią pizzerii z liczbą ponad 200 pizzerii w blisko 150 miastach na terenie całego kraju. W ofercie pizzeria ma około 75 rodzajów pizzy (pakiet „Basic” – obowiązkowo każdy franczyzobiorca pozna tajniki przyrządzenia wszystkich przepisów). Franczyza da grasso otrzymała szereg prestiżowych wyróżnień i nagród, w tym 4-krotnie złoty Laur Konsumenta (2010, 2009, 2008 i 2007 r.) i raz srebrny (2006 r.), nagrodę Jakość Obsługi (2012, 2010 r.) czy Hermes w kategorii – sieć restauracji (2008 r.).

Sieć nieustannie się rozwija, wzbogacając swoją ofertę o nowe produkty: makarony, sałatki, oferty specjalne i inne, wprowadzane w zależności od oczekiwań franczyzobiorcy i specyfiki lokalnego rynku. Nie wszędzie cały dostępny asortyment jest potrzebny. Ze względu na koszty, również współdziałającego na zasadzie franszyzy przedsiębiorcy, trzeba dążyć do kompromisu. Tam, gdzie popularna jest tylko sama pizza, ofertę zawęża się na życzenie właściciela lokalu. Niemniej jednak warto pamiętać, że mimo iż podstawą każdego menu jest szeroki asortyment składający się z wielu rodzajów pizzy (od klasycznej Margherity poprzez Napoletanę, Romę aż po Polską – z kiełbasą, kabanosami i cebulą), da grasso franczyza oferuje o wiele więcej.

Autorskie rozwiązania dostępne są w ofertach pakietowych. Pizza, sałatki, przekąski i napoje to pakiet standardowy. Pozostałe, dostępne w 15 odmianach, przedsiębiorca wybiera sam po zanalizowaniu sytuacji w swoim rejonie. Wiadomo, że duże miasto i dobra lokalizacja w centrum powinna iść w parze z jak najbogatszą ofertą. Dużo klientów to dużo różnych gustów do zaspokojenia. Warto zatem dbać o to, by odwiedzający mogli zjeść też coś innego niż pizzę. Na etapie podejmowania każdej decyzji przedsiębiorca może jednak liczyć na wsparcie Da Grasso. Wsparcie na starcie obejmuje m.in. szczegółowe informacje odnośnie przygotowania lokalu, jego aranżacji czy dostarczenie produktów do przyrządzenia. Szkolenia pracowników odbywają się bezpłatnie przez cały okres współpracy.

Da Grasso franczyza opinie

franczyza Da GrassoTrzeba koniecznie zaznaczyć, że dość istotnym atutem jest zwolnienie z obowiązku wypromowania marki, a co za tym idzie – PR-em i działaniami marketingowymi. Oczywiście, jest możliwość przeprowadzania lokalnie działań marketingowych, ale jako że marka Da Grasso jest już rozpoznawalna, nigdy nie będzie to się odbywać od zera. Firma ma określone cele i prowadzi spójną politykę marketingową. Strona www.dagrasso.pl i profil na Facebook’u zarządzane są przez centralę. Po aktualizacji będzie można znaleźć szczegóły odnośnie nowo otwartego lokalu.

Następujące miejscowości są szczególnie atrakcyjne dla da grasso franczyza (stąd bardzo mile widziani przedsiębiorcy chcący działać w niżej wymienionych miastach): Chojnice, Piła, Września, Jelenia Góra, Zgorzelec, Opole, Wodzisław Śląski, Bytom, Kluczbork, Zakopane, Sanok, Tarnobrzeg, Stalowa Wola, Jarocin, Zduńska Wola, Aleksandrów Łódzki, Ostróda, Środa Wielkopolska, Wrocław, Rzeszów, Poznań, Radomsko, Tomaszów Mazowiecki, Tychy, Żory, Piekary Śląskie, Ruda Śląska, Świętochłowice, Cieszyn oraz Pszczyna.

Da Grasso franczyza warunki

Da Grasso franczyza warunkiDziałanie pod marką Da Grasso niesie ze sobą wiele korzyści, ale oczywiście trzeba mierzyć też siły na zamiary. Tak jak w przypadku prawie każdej inwestycji, potrzebny jest lokal. Dobra jego lokalizacja może zdziałać też cuda. Koszt inwestycji w zależności od powierzchni to mniej więcej 150-300 tys. zł. Przyjmuje się, że minimalna dopuszczalna powierzchnia to 100 m^2. Dobrą wiadomością jest natomiast fakt, iż pozostałe nakłady są bardzo niskie. Opłata wstępna za wejście w sieć franczyzową to 12 tys. zł. Nie jest to dużo, biorąc pod uwagę okoliczności, że nie trzeba dbać specjalnie o wypromowanie marki i zaistnienie na rynku. Stała comiesięczna opłata mieści się w granicach 1 100 – 1 900 zł.

Za tę kwotę franczyzobiorca otrzymuje kompleksowy model biznesowy, obarczony niskim stopniem ryzyka. W przypadku Da Grasso, która jest w czołówce sieci franczyzowych, można mówić nawet o wyjątkowo niskim ryzyku. Plany na przyszłość również skłaniają do związania się na dłużej z tą właśnie pizzerią. Głównym jej celem jest stać się nie największą siecią pizzerii w Polsce, ale najchętniej wybieraną. Dzięki wprowadzanym zmianom biznesowym i marketingowym, dochody franczyzobiorców – jak twierdzi Magdalena Piróg, wiceprezes zarządu Da Grasso ds. Rozwoju Sieci – wzrosną do 2014 roku o 30 proc.

Ocena Da Grasso

  • Koszt inwestycji: 4/5 – minimum 150 tys. PLN, średnio 300 tys. PLN w zależy od wielkości i miejsca lokalu
  • Koszt franczyzy: 4/5 – niski, opłata wstępna to 12 tys. PLN, miesięczna: 1.100-1.900 PLN
  • Planowane przychody: 3/5 – 5 – 40 tyś PLN, zarząd firmy zapewnia, że do końca roku 2014 ich przychody maja zwiększyć się o ok. 30%
  • Rozpoznawalność marki, a konkurencja: 5/5 – marka bardzo rozpoznawalna, główna sieć franczyzowa, jeśli chodzi o pizzerie
  • Warunki współpracy: 5/5 – spójna polityka marketingowa (m.in. strona główna Da Grasso i profil na facebook’u zarządzane są centralnie), bezpłatne szkolenia pracowników przez cały okres współpracy, wsparcie m.in. w adaptacji lokalu.