Pascal kontra OkrasaWzrastające zainteresowanie Polaków gotowaniem (programy kulinarne typu: „Master Chef”, „Kuchenne rewolucje”, „Top Chef” czy „Ugotowani”) postanowił wykorzystać Lidl. W zeszłym roku furorę zrobiła kampania „Pascal kontra Okrasa”, która notabene zdobyła Effie Awards 2012. Teraz Lidl idzie dalej, wydając książkę z przepisami (104) obu znanych mistrzów kuchni. Podręcznik do gotowania, profesjonalnie wydany, okraszony zdjęciami i w twardej oprawie, będzie wręczany klientom za zebranie 6 nalepek (1 nalepka = zakupy o wartości co najmniej 50 zł). Imponujący jest jednak nakład, na jaki zdecydowała się sieć. To bagatela milion egzemplarzy! Koszty wydruku wynoszą ok. 8 mln zł. Sieć zwiększa także wydatki na reklamę telewizyjną. Nielsen podaje, że w listopadzie może to być 6,6 mln zł. Ogromne nakłady finansowe sprawiają, że Lidl jako jedyna sieć handlowa znalazł się w zestawieniu TOP 10 marek z największymi wydatkami reklamowymi.