W marcu tego roku w poznańskim Antoninku, na terenie fabryki Volkswagena, stanęła nowa hala produkcyjna. Wybudowała ją firma „Rembor General” z Tomaszowa Mazowieckiego. Inwestycja warta była około 60 mln. zł. Kontrakt na budowę w Antoninku nie był pierwszym, jaki „Rembor” realizował z Volkswagenem. Gotowa hala stoi od marca. W środku są już zainstalowane roboty, które Volkswagen wykorzysta do produkcji samochodów. Volkswagen do dziś nie zapłacił wykonawcy 12 mln zł – informuje poznańska „Gazeta Wyborcza”.

Niemiecki koncern nie ma zastrzeżeń do jakości wykonanej pracy, ale nie jest zadowolony z dokumentacji, którą „Rembor General” przedstawił do rozliczeń. Z kolei wykonawca twierdzi, że każda kolejna wersja przedłożonych dokumentów jest odrzucana.

Na ten rok zaplanowano oddanie 490 km szybkich tras.

Wykonawcy schodzą z dróg. Nie ma kim ich zastąpić

– Nie potrafię już nawet zliczyć spotkań z Niemcami, którzy na tablicy rysowali nam, jak ma być wypełniony dokument. W końcu zaczęliśmy robić tym tablicom zdjęcia, a i tak, według Volkswagena, dokumenty wypełniamy źle – powiedziała w rozmowie z „GW” Małgorzata Bukowska z firmy Rembor.

Obejrzyj: PKN Orlen rozgląda się za nowymi stacjami poza Polską. „Ciągle monitorujemy rynek”

Przedstawiciele Volkswagena zapewniają z kolei, że firmy „znajdują się w fazie rozliczeń finansowych” i w związku z tym żadne informacje nie mogą być udzielane.

Takimi deklaracjami „Rembor” nie opłaci przecież rachunków ani nie zapłaci podwykonawcom – a tym winny jest około siedmiu milionów złotych. Nie ma tych pieniędzy i od 31 lipca tego roku firma jest w stanie restrukturyzacji. To decyzja sądu. Oznacza, że „Rembor” nie może teraz spłacać zaległych zobowiązań, ale może wykonywać inne zlecenia. Dodatkowo taki stan wstrzymuje działania komorników wierzycieli – wyjaśnia „Gazeta Wyborcza”.

Na szczęście dla firmy z Tomaszowa Mazowieckiego, wierzyciele wierzą w jej dobre intencje. Na poniedziałek kilkanaście firm, które wykonywały prace przy budowie hali, zapowiedziało pikietę pod siedzibą Volkswagena w Antoninku.

– Wydaje mi się, że Volkswagen nie chce zapłacić tych pieniędzy. Niby utrzymują, że zależy im na opłaceniu podwykonawców „Rembora” i rozmawiają bezpośrednio z nami, ale taką drogą zapłacić i tak nie mogą. Zresztą te rozmowy do niczego nie prowadzą. Sam jestem po jednej z nich. Prawnicy Volkswagena poprosili mnie o dokumenty, których nie posiadam i nie zdobędę. Oni to doskonale wiedzą, a i tak proszą mnie i innych. To gra na czas – powiedział Bogdan Uraziński z Opoczna.

Dodał, że „ma na głowie kilkanaście rodzin” i nie ma kolejnych sześciu miesięcy na to, by dogadywać się z Remborem czy Volkswagenem.

Tak wygląda nowe logo Volkswagena

Volkswagen z nowym logo i nowymi autami elektrycznymi

– Nie dość, że nie mam zapłacone za pracę, to jeszcze musiałem już zapłacić wszelkie podatki, ubezpieczenia, pensje, dojazdy i hotele – zauważył z żalem.

W poniedziałkowej pikiecie weźmie udział przynajmniej 13 podwykonawców „Rembora”.

wczoraj (22:10)

JaW takiej sytuacji od razu powinna byc w fabryce VW kontrola nadzoru budowlanego, dozoru technicznego, urzedu pracy i oczywiscie urzedu skarbowego oraz … Czytaj całość

wczoraj (22:05)

JsissiJeżeli to prawda to VW powinien się wstydzić.

wczoraj (22:39)

rafVW powinien zaplacic kare za opoznienia w platnosci

Rozwiń komentarze (11)

źródło artykułu